
Gautas 24 mėnesių finansavimas projekto įgyvendinimui
Projekto pradžia 2022-01-02, pabaiga 2024-01-01.
Projekto partneriai:
- Butaland Flemingsberg, Sweden, Stockholms län, Huddinge (projekto koordinatoriai). Švedija
- Unye Anafarta Ilkokulu, Turkey, Ordu, Unye Ordu. Turkija
- Djecji vrtic Rijeka, Croatia, Promorsko-goranska županija, Rijeka. Kroatija
- Association Hexagonale de l’Innovation Sociale et de l’Education, France, Centre, Goussainville. Prancuzija
- Escola Torre Barona, Spain, Cataluña, Castelldefels. Ispanija
- Kauno menų darželis „Etiudas”, Lithuania, Kauno apskritis, Kaunas. Lietuva
- Tallinna Arbu Lasteaed, Estonia, Põhja-Eesti, Tallinn. Estija
Tikslas:
- Didinti vaikų, mokytojų ir tėvų aplinkosauginį sąmoningumą, paliekant tvarios aplinkos paveldą ateičiai.
Klausimai, kuriuos spręsime:
- Rasti sprendimus, kurie padėtų didinti vaikų informavimą apie aplinkos taršą, klimato kaitą, visuotinį atšilimą ir sausras, žaliavų naudojimą ir perdirbimo svarbą.
- Mūsų projektas užtikrina, kad mokytojai/mokiniai/tėvai suvoktų idėją rūpintis gamtos ištekliais, susipažintų su perdirbimo technologijomis, ugdytų aplinkosauginį sąmoningumą, išmoktų saugoti ir neteršti oro, vandens ir dirvožemio. Šios partnerystės dėka sujungsime galias, kad išaugintume aplinką tausojančias asmenybes.
- Bus sukurti nauji veiksmingi metodai/priemonės naujam požiūriui į mokymą ir mokymąsi. Mokytojai naudos šiuos metodus, kad pagerintų savo ir mokinių gebėjimą rinkti informaciją apie aplinkosaugos problemas.
- Vaikai lavins užduotimis pagrįsto mokymosi įgūdžius, kūrybiškumą naudodamiesi IT įrankiais, Twinspace programa, socialine žiniasklaida, YouTube, kurdami logotipus, vaizdo įrašus, kalendorius, skelbimų lentas, plakatus, brošiūras, keliaudami, minėdami svarbias dienas, šventes savo ir partnerių šalyse. Rinks edukacinę medžiagą, kurs žodynus, elektronines knygas, žurnalus, klausimynus susijusią su aplinka. Vyks dailės parodos, įvairios kitos veiklos. Rezultatai bus vertinami projekto metu ir po jo.
- Suplanuotos veiklos padidins mūsų aplinkosaugos mokymų planavimo/įgyvendinimo įgūdžius. Tai leis pamatyti skirtingą šalių partnerių praktiką/patirtį.
- Mokytojai, vykdydami tarptautinį projektą, turės galimybę susipažinti su šalių partnerių kultūrų įvairove. Gilins anglų kalbos žinias, pasikeis aplinkosaugos patirtimi.
Kaip tai darysime?
- Sukursime Erasmus kampelį įstaigoje, kuris padės informuoti mūsų bendruomenę apie projektą;
- Paminėsime Erasmus dieną, Pasaulinę pelkių dieną, Pasaulinę aplinkosaugos dieną;
- Atliksime praktines veiklas: paplūdimio/upės/ežero pakrantės valymo veikla, kalendoriaus „Už patogesnę aplinką” kūrimas, Aitvarų festivalis, švaraus oro ir švaraus vandens veikla;
- Vyks trys tarptautiniai projekto dalyvių susitikimai;
- Bus sukurtos projektų komandos su aiškiai apibrėžtais vaidmenimis. Sukurtos sklaidos platformos. Dalinsimės patirtimi;
- Kursime vaizdo įrašus, plakatus, logotipus, trumpus filmukus, koliažus, el. žurnalus, naudosimės web 2 įrankiais;
- Sieksime į savo veiklą įtraukti vaikų tėvus.
Susitikimų temos:
- Aplinkosauginis supratimas prasideda šeimoje.
- Švari aplinka – perdirbimas.
- Gamta, dirvožemis, mūsų sodas.
- Švarus oras – švarus vanduo.
PROJEKTO VEIKLOS
- Kiekvieno mėnesio projekto partnerių internetiniai susitikimai (projekto eigos aptarimai, veiklų derinimai).

- Projekto logotipo kūrimas ir rinkimai: dalyvavo „Saulutės“, „Varpelio“ ir „Ąžuoliukų“ grupės vaikai ir mokytojos (Aušra, Dalia, Jūratė).


- Mokyklų pristatymas.
KAUNAS ART KINDERGARTEN “ETIUDAS”, LITHUANIA (1)
- Savo šalies pristatymas.
https://m.youtube.com/watch?v=gT7UumPYVmo&feature=youtu.be
- Pasirašyti tėvų sutikimai („Saulutės“, „Varpelio“ ir „Ąžuoliukų“ grupių), kad vaikai dalyvauti erasmus+ bei eTwinning „GREEN TEACHERS FOR KIDS projektuose.


- Paminėta Pasaulinė Žemės diena „Ąžuoliukų“ grupė.
https://read.bookcreator.com/y35SEMp08lelLixNamJKvKOnAWw2/D06itfAJQLeKlwaqmwxeeg
„Saulutės“ grupė.
- Paminėta Pasaulinė vandens diena.
„Saulutė“ grupė
https://read.bookcreator.com/MocyyZQttZRAMcLpyc2XFGhiNCZ2/guYIcCebTcqFyANYiMmzfw
„Ąžuoliukų“ grupė.
https://read.bookcreator.com/y35SEMp08lelLixNamJKvKOnAWw2/cq4QevF0RyiTsmxXZONUKw
- Samprotavome su vaikais apie ekologiją. Vaikai pasidalino minčių lietumi, kaip jie supranta, kas yra ekologija. Sudarėme ekologijos žodyną.
“Saulutės” grupė – EARTH – ŽEMĖ, CLEAN AIR – ŠVARUS ORAS, PURE WATER – TYRAS VANDUO, SORTING – RŪŠIAVIMAS, LIFE – GYVYBĖ.

“Ąžuoliukų“ grupė – IŠSAUGOTI – TO SAVE, KVĖPUOTI – TO BREATHE, MYLĖTI – TO LOVE, BŪTI ATSAKINGAM – TO BE RESPONSILE, RŪPINTIS – TO TAKE CARE OF.

- Kiekvienas ekologijos žodyno žodis remiasi vaikų darbu: Pirmasis ir ketvirtasis žodžiai – ŽEMĖ ir RŪŠIAVIMAS – mes mylime savo Žemę, kurioje gyvename! Ją saugome nuo taršos, rūšiuojame atliekas. “Saulutės” grupė.
Antrasis žodis ekologijos žodyne – ŠVARUS ORAS – medžiai, gėlės ne tik puošia mūsų Žemę, bet ir valo orą, teikia grožį. Atėjo ilgai lauktas pavasaris. Laikas sėti gėles! Mes sėjame gėles, kurias pasodinsime darželio kieme. “Saulutės” grupė.
https://animoto.com/play/XICBUbJXIwwU1OaIpmoJMQ
Trečiasis žodis ekologijos žodyne – TYRAS VANDUO. Švarus vanduo leidžia atsirasti naujai gyvybei, daugintis ir nesirgti. Vaikai nori sužinoti, ar sniegas švarus, ar galima jį valgyti? Nešvarus vanduo turi būti išvalytas ir išleidžiamas į vandens telkinius. Geriame švarų vandenį. “Saulutės” grupė.
Penktasis žodis ekologijos žodyne – GYVYBĖ. Žemė yra visų planeta! Mes rūpinamės net pačiais mažiausiais jos gyventojais. Mūsų civilizacija be skrupulų griauna visą gamtoje buvusią tvarką. Žmogaus veiklos pasekmės tokios didelės, kad daugelis gyvūnų rūšių nyksta. Paukščiai nėra išimtis. Vabzdžių viešbučiai padeda saugoti biologinę įvairovę, kuri greitai nyksta dėl žmogaus veiklos. Ne tik augalai ar stambūs gyvūnai yra būtini nenutrūkstam gyvybės ratui, bet ir mažieji organizmai, tokie kaip vabzdžiai. Miestų plėtra ir pramonės veikla sutrikdo natūralius vyksmus, todėl mažėja biologinių rūšių. Taip pat šie nameliai privilioja naudinguosius vabzdžius į kiemą ar sodą ir natūraliu būdu padeda kovoti su kenkėjais. Vabzdžių viešbutis atlieka ir edukacinę funkciją: vaikai ir suaugusieji mokosi stebėti bei pažinti vabzdžių pasaulį. “Saulutės” grupė.
- “Ąžuoliukų” grupės vaikai su mokytoja kalbėjosi apie vandenį, sužinojo daug vandens paslapčių.

https://read.bookcreator.com/y35SEMp08lelLixNamJKvKOnAWw2/cq4QevF0RyiTsmxXZONUKw
- Pirmasis tiesioginis projekto partnerių susitikimas Turkijoje 2022.03. 27-04.01.
Lietuvos atstovų pasakojimas apie kelionę į Turkiją, Unya miestą.
https://read.bookcreator.com/MocyyZQttZRAMcLpyc2XFGhiNCZ2/FduTMB_fRW-_Tg8oQh4GYg
- „Saulutės“ grupėje parengtas informacinis stendas apie vykdomą erasmus+ ir to paties pavadinimu eTwinning GREEN TEACHERS FOR GREEN KIDS projektą.

- Dalyvio sertifikatas apie dalyvavimą pirmame tarptautiniame projekto partnerių susitikime Turkijoje Unye mieste.

15. Pasaulinės Žemės dienos mėnuo baigėsi. „Saulutės“ grupės vaikai šią datą nusprendė paminėti sutvarkydami stalus ir stalčius. Jie sako:
– Žemė – mūsų namai, kuriuos reikia tvarkyti, saugoti, mylėti. Tačiau vaikų darželis yra mūsų antrieji namai, kuriuose taip pat reikia švaros.
https://animoto.com/play/5rJfVMXHkoCTb8tsLIqGog
16. Balandis – švaros mėnuo. Padėkime gamtai atsikratyti paliktų šiukšlių. Kiekvienas norime pamatyti tyrą, gražią gamtą, tad nelikime abejingi ir susiburkime. Jei kiekvienas pasiima bent po vieną šiukšlę, padaryk aplinką daug švaresnę ir sveikesnę. Užsiėmimas: „Judrūs vaikai – gamtos draugai“ . Užsiėmimas „Saulutės“ grupėje, veiklą veda sporto mokytoja Rita Naujokaitė. Užsiėmimo tikslas – ugdyti vaikų požiūrį į sveiką gyvenseną, mokyti tausoti gamtą, skatinti aktyvų judėjimą gryname ore.

17. “Varpelio” priešmokyklinės grupės vaikai Žemės dienai ruošėsi visą mėnesį. Kalbėjo apie tai, kaip išsaugoti švarią žemę, sodinti ir auginti augalus, kurti kūrinius iš antrinių žaliavų…
Mokytoja Dalia Juravičienė
https://vimeo.com/70626245418.
18. Minėdami Pasaulinę vandens dieną, “Varpelio” priešmokyklinės grupės vaikai žiūrėjo daug filmukų apie vandenynus, kalbėjo, kodėl reikia taupyti vandenį. Atliko eksperimentus, kaip atsiranda lietus, tyrinėjo vandens grynumą.
Mokytoja Dalia Juravičienė
https://vimeo.com/70705479419. Aplinkos stebėjimas darželio kieme. Mes (žmonės) esame gamtos dalis. Todėl buvimas gamtoje ir jos stebėjimas moko vaikus mylėti, saugoti ir tausoti aplinką. Pažindami gyvūnus, jų gyvenimo būdą, vaikai mokosi būti atsakingi už savo mažuosius draugus. Vaikai mokosi būti atidūs gamtoje ir būti atsakingais vartotojais, kad nekenktų aplinkai. “Saulutės” grupė.
20. Akvariumas iš antrinių žaliavų. „Saulutės“ grupė. Akvariumui statyti vaikai panaudojo seną kartoninę dėžę, kartono atraižas ir guašą
21. Saviugdos pamoka pusryčių metu. „Saulutės“ grupė. Susipažinimas su Švedijos švietimo patirtimi (Butaland Preschools) ikimokyklinėse mokyklose paskatino pasinaudoti šalies patirtimi. Mokėmės būti sąmoningais vartotojais: maistą vartoti saikingai, dėti į lėkštę tiek, kiek galime suvalgyti, neišmesti maisto. Džiaugiamės, kad kitos šalies patirtis paskatino vaikus mokytis taupumo ir saviugdos pagrindų
22. Birželio 5-oji yra Pasaulinė aplinkosaugos diena. Pasaulinę aplinkos dieną Jungtinių Tautų Generalinė Asamblėja paskelbė 1972 m. Stokholme vykusios tarptautinės konferencijos pasaulinės aplinkosaugos klausimais atidaryme. Pasveikinome visus projekto partnerius. „Saulutės“ grupė.

23. Kelionės į Stokholmą prisiminimai ir įspūdžiai – elektroninėje knygoje. Tai buvo nuostabus ir įdomus laikas su draugais bei pažintis su Švedijos ikimokykliniu ir ekologiniu ugdymu
https://read.bookcreator.com/MocyyZQttZRAMcLpyc2XFGhiNCZ2/bavtRSLLSDKYrIT8J8MzxA
24. Dalyvio sertifikatas apie dalyvavimą antrame tarptautiniame projekto partnerių susitikime Švedijoje, Stokholmo mieste

25. 2022 m. birželio 13 d. Erasmus projekto partnerių nuotolinio susitikimo akimirkos

26. “Saulutės” grupės vaikų koncertas tėvams „Keliaujame į mišką“. Prieš vasarą vaikai tėveliams ruošė popietę – koncertą tema „Keliaujame į mišką“. Visus metus vaikai domėjosi aplinkosaugos tema, atliko daug naudingų darbų aplinkai, todėl savo koncerto temą pasirinko gamtos tema. Miškas – tai vieta, kur galima ne tik atsipalaiduoti ir smagiai praleisti laiką, bet ir išgirsti įvairių paukščių giesmes, stebėti paukščius, juos atpažinti. Vaikai klausosi paukščių čiulbėjimo, kartoja ir bando atspėti, koks tas paukštis
27. Birželio 17-ąją minėjome Pasaulinę kovos su dykumėjimu ir sausra dieną. “Saulutės“ grupė. 1994 m. Jungtinių Tautų Generalinė Asamblėja birželio 17-ąją paskelbė Pasauline kovos su dykumėjimu ir sausra diena. Sausros konvencija buvo priimta šiais metais. Ši diena skirta informuoti visuomenę apie sausros padarinius ir padėti kitoms tautoms kovoti su problema. Ką daryti, kad pasaulis būtų mažiau apleistas? Reikia saugoti miškus, nekirsti medžių, sodinti naujų, laistyti. Medžius užstoja vėjai, kurie išpūtė juodą žemę ir liko tik smėlis. Ten, kur labai sausa, žmonės įrengia laistymo sistemas: prie kiekvieno augalo išgraužia griovelius ir į tuos griovelius įpila vandens, kad augalai turėtų ką atsigerti. Šiukšles taip pat būtina rūšiuoti, nes nerūšiuotos šiukšlės išvežamos į dideles šiukšlių dėžes, kurios užima daug vietos ir jose neauga medžiai. Ten, kur medžiai neauga, gali atsirasti dykumų. Išrūšiuotos šiukšlės išvežamos į gamyklas, kur jos perdirbamos ir pagaminama daug naujų reikalingų daiktų.

28. Norėdami gyventi švarioje aplinkoje, vaikai išmoksta jos neteršti. Įtvirtiname buitinių atliekų rūšiavimo įgūdžius.”Saulutės” grupė. Šiukšles būtina rūšiuoti, nes nerūšiuotos šiukšlės išvežamos į dideles šiukšliadėžes, kurios užima daug vietos ir kuriose nėra medžių. Išrūšiuotos šiukšlės išvežamos į gamyklas, kur jos perdirbamos ir pagaminama daug naujų reikalingų daiktų

https://www.storyjumper.com/book/read/102997706/Pamokl-apie-antrini-aliav-riavim
29. Su “Saulutės” grupės vaikais minėjome Liepos 3-iąją dieną kaip Tarptautinę dieną be plastikinių maišelių. Ši diena skirta skatinti vartotojų sąmoningumą dėl plastikinių maišelių naudojimo.
Plastikinius maišelius 1965 m. išrado Švedijos bendrovės „Celloplast“ darbuotojas Stenas Gustafas Thulinas. Maišeliai greitai išpopuliarėjo, nes juos pagaminti paprasta ir pigu. Dabar plastikinius maišelius daugelis naudojame kiekvieną dieną. Apsipirkdami pekybos centruose į namus parsinešame net ne po vieną, o grįžę dažnai neatsakingai juos išmetame. Ar kada susimąstėte, kas įvyksta juos išmetus? Maišeliai suyra tik per 100 –500 metų, žala gamtai neatkuriama. Tarptautinės dienos iniciatoriai ragina nors vieną dieną rinktis popierinius maišelius vietoje plastikinių, o dar geriau įprasti neštis savo apsipirkimo maišus į prekybos centrus, pasisiūti medžiaginių maišelių, išsiugdyti gerą įprotį ir pratinti prie jo savo vaikus, kad išsaugotume švarią aplinką.
https://docs.google.com/presentation/d/18lKrWG84zoZvGjthUJTgnO7ACSYQXluFTBEK3ixnAiU/edit?usp=sharing
30. Vasaros mėnesiai skirti atliekų rūšiavimo mokymui namuose ir darželyje.
Rūšiuodami buitines atliekas mokomės neteršti aplinkos. Daug dėmesio savo buityje skiriame antrinių žaliavų naudojimui. Nors darželis nedirba visą mėnesį, o vaikai atostogauja su tėvais, mokymo procesas nesustoja. “Saulutės” grupės vaikai kartu su tėvais iš antrinių žaliavų kuria rankdarbius, su mokytoja dalijasi vaizdo medžiaga. Sukurta elektroninė knyga, kurioje galima pamatyti vaikų kūrybą.
https://read.bookcreator.com/MocyyZQttZRAMcLpyc2XFGhiNCZ2/0zGdfoPjSgqtA2F8IkeoYg
Mokytoja Aušra Rašytinienė