
Gautas 24 mėnesių finansavimas projekto įgyvendinimui
Projekto pradžia 2022-01-02, pabaiga 2024-01-01.
Projekto partneriai:
- Butaland Flemingsberg, Sweden, Stockholms län, Huddinge (projekto koordinatoriai). Švedija
- Unye Anafarta Ilkokulu, Turkey, Ordu, Unye Ordu. Turkija
- Djecji vrtic Rijeka, Croatia, Promorsko-goranska županija, Rijeka. Kroatija
- Association Hexagonale de l’Innovation Sociale et de l’Education, France, Centre, Goussainville. Prancuzija
- Escola Torre Barona, Spain, Cataluña, Castelldefels. Ispanija
- Kauno menų darželis „Etiudas”, Lithuania, Kauno apskritis, Kaunas. Lietuva
- Tallinna Arbu Lasteaed, Estonia, Põhja-Eesti, Tallinn. Estija
Tikslas:
- Didinti vaikų, mokytojų ir tėvų aplinkosauginį sąmoningumą, paliekant tvarios aplinkos paveldą ateičiai.
Klausimai, kuriuos spręsime:
- Rasti sprendimus, kurie padėtų didinti vaikų informavimą apie aplinkos taršą, klimato kaitą, visuotinį atšilimą ir sausras, žaliavų naudojimą ir perdirbimo svarbą.
- Mūsų projektas užtikrina, kad mokytojai/mokiniai/tėvai suvoktų idėją rūpintis gamtos ištekliais, susipažintų su perdirbimo technologijomis, ugdytų aplinkosauginį sąmoningumą, išmoktų saugoti ir neteršti oro, vandens ir dirvožemio. Šios partnerystės dėka sujungsime galias, kad išaugintume aplinką tausojančias asmenybes.
- Bus sukurti nauji veiksmingi metodai/priemonės naujam požiūriui į mokymą ir mokymąsi. Mokytojai naudos šiuos metodus, kad pagerintų savo ir mokinių gebėjimą rinkti informaciją apie aplinkosaugos problemas.
- Vaikai lavins užduotimis pagrįsto mokymosi įgūdžius, kūrybiškumą naudodamiesi IT įrankiais, Twinspace programa, socialine žiniasklaida, YouTube, kurdami logotipus, vaizdo įrašus, kalendorius, skelbimų lentas, plakatus, brošiūras, keliaudami, minėdami svarbias dienas, šventes savo ir partnerių šalyse. Rinks edukacinę medžiagą, kurs žodynus, elektronines knygas, žurnalus, klausimynus susijusią su aplinka. Vyks dailės parodos, įvairios kitos veiklos. Rezultatai bus vertinami projekto metu ir po jo.
- Suplanuotos veiklos padidins mūsų aplinkosaugos mokymų planavimo/įgyvendinimo įgūdžius. Tai leis pamatyti skirtingą šalių partnerių praktiką/patirtį.
- Mokytojai, vykdydami tarptautinį projektą, turės galimybę susipažinti su šalių partnerių kultūrų įvairove. Gilins anglų kalbos žinias, pasikeis aplinkosaugos patirtimi.
Kaip tai darysime?
- Sukursime Erasmus kampelį įstaigoje, kuris padės informuoti mūsų bendruomenę apie projektą;
- Paminėsime Erasmus dieną, Pasaulinę pelkių dieną, Pasaulinę aplinkosaugos dieną;
- Atliksime praktines veiklas: paplūdimio/upės/ežero pakrantės valymo veikla, kalendoriaus „Už patogesnę aplinką” kūrimas, Aitvarų festivalis, švaraus oro ir švaraus vandens veikla;
- Vyks trys tarptautiniai projekto dalyvių susitikimai;
- Bus sukurtos projektų komandos su aiškiai apibrėžtais vaidmenimis. Sukurtos sklaidos platformos. Dalinsimės patirtimi;
- Kursime vaizdo įrašus, plakatus, logotipus, trumpus filmukus, koliažus, el. žurnalus, naudosimės web 2 įrankiais;
- Sieksime į savo veiklą įtraukti vaikų tėvus.
Susitikimų temos:
- Aplinkosauginis supratimas prasideda šeimoje.
- Švari aplinka – perdirbimas.
- Gamta, dirvožemis, mūsų sodas.
- Švarus oras – švarus vanduo.
PROJEKTO VEIKLOS
Straipsnis ikimokyklinis.lt svetainėje apie vykdomą tarptautinį projektą
- Kiekvieno mėnesio projekto partnerių internetiniai susitikimai (projekto eigos aptarimai, veiklų derinimai).

- Projekto logotipo kūrimas ir rinkimai: dalyvavo „Saulutės“, „Varpelio“ ir „Ąžuoliukų“ grupės vaikai ir mokytojos (Aušra, Dalia, Jūratė)



- Mokyklų pristatymas
KAUNAS ART KINDERGARTEN “ETIUDAS”, LITHUANIA
- Savo šalies pristatymas
- Pasirašyti tėvų sutikimai („Saulutės“, „Varpelio“ ir „Ąžuoliukų“ grupių), kad vaikai dalyvauti erasmus+ bei eTwinning „GREEN TEACHERS FOR KIDS projektuose.



- Paminėta Pasaulinė Žemės diena „Ąžuoliukų“ grupė
„Saulutės“ grupė
- Paminėta Pasaulinė vandens diena
„Saulutė“ grupė
„Ąžuoliukų“ grupė
- Samprotavome su vaikais apie ekologiją. Vaikai pasidalino minčių lietumi, kaip jie supranta, kas yra ekologija. Sudarėme ekologijos žodyną.
“Saulutės” grupė – EARTH – ŽEMĖ, CLEAN AIR – ŠVARUS ORAS, PURE WATER – TYRAS VANDUO, SORTING – RŪŠIAVIMAS, LIFE – GYVYBĖ.


“Ąžuoliukų“ grupė – IŠSAUGOTI – TO SAVE, KVĖPUOTI – TO BREATHE, MYLĖTI – TO LOVE, BŪTI ATSAKINGAM – TO BE RESPONSILE, RŪPINTIS – TO TAKE CARE OF

- Kiekvienas ekologijos žodyno žodis remiasi vaikų darbu: Pirmasis ir ketvirtasis žodžiai – ŽEMĖ ir RŪŠIAVIMAS – mes mylime savo Žemę, kurioje gyvename! Ją saugome nuo taršos, rūšiuojame atliekas. “Saulutės” grupė.
Antrasis žodis ekologijos žodyne – ŠVARUS ORAS – medžiai, gėlės ne tik puošia mūsų Žemę, bet ir valo orą, teikia grožį. Atėjo ilgai lauktas pavasaris. Laikas sėti gėles! Mes sėjame gėles, kurias pasodinsime darželio kieme. “Saulutės” grupė.
Trečiasis žodis ekologijos žodyne – TYNAS VANDUO. Švarus vanduo leidžia atsirasti naujai gyvybei, daugintis ir nesirgti. Vaikai nori sužinoti, ar sniegas švarus, ar galima jį valgyti? Nešvarus vanduo turi būti išvalytas ir išleidžiamas į vandens telkinius. Geriame švarų vandenį. “Saulutės” grupė.
Penktasis žodis ekologijos žodyne – GYVYBĖ. Žemė yra visų planeta! Mes rūpinamės net pačiais mažiausiais jos gyventojais. Mūsų civilizacija be skrupulų griauna visą gamtoje buvusią tvarką. Žmogaus veiklos pasekmės tokios didelės, kad daugelis gyvūnų rūšių nyksta. Paukščiai nėra išimtis. Vabzdžių viešbučiai padeda saugoti biologinę įvairovę, kuri greitai nyksta dėl žmogaus veiklos. Ne tik augalai ar stambūs gyvūnai yra būtini nenutrūkstam gyvybės ratui, bet ir mažieji organizmai, tokie kaip vabzdžiai. Miestų plėtra ir pramonės veikla sutrikdo natūralius vyksmus, todėl mažėja biologinių rūšių. Taip pat šie nameliai privilioja naudinguosius vabzdžius į kiemą arsodą ir natūraliu būdu padeda kovoti su kenkėjais. Vabzdžių viešbutis atlieka ir edukacinę funkciją: vaikai ir suaugusieji mokosi stebėti bei pažinti vabzdžių pasaulį. “Saulutės” grupė.
- “Ąžuoliukų” grupės vaikai su mokytoja kalbėjosi apie vandenį, sužinojo daug vandens paslapčių.

- Pirmasis tiesioginis projekto partnerių susitikimas Turkijoje 2022.03. 27-04.01
Lietuvos atstovų pasakojimas apie kelionę į Turkiją, Unya miestą.
- „Saulutės“ grupėje parengtas informacinis stendas apie vykdomą erasmus+ ir to paties pavadinimu eTwinning GREEN TEACHERS FOR GREEN KIDS projektą.



- Pasaulinės Žemės dienos mėnuo baigėsi. „Saulutės“ grupės vaikai šią datą nusprendė paminėti sutvarkydami stalus ir stalčius. Jie sako:
– Žemė – mūsų namai, kuriuos reikia tvarkyti, saugoti, mylėti. Tačiau vaikų darželis yra mūsų antrieji namai, kuriuose taip pat reikia švaros.
- Balandis – švaros mėnuo. Padėkime gamtai atsikratyti paliktų šiukšlių. Kiekvienas norime pamatyti tyrą, gražią gamtą, tad nelikime abejingi ir susiburkime. Jei kiekvienas pasiima bent po vieną šiukšlę, padaryk aplinką daug švaresnę ir sveikesnę.
Užsiėmimas: „Judrūs vaikai – gamtos draugai“ . Užsiėmimas „Saulutės“ grupėje, veiklą veda sporto mokytoja Rita Naujokaitė. Užsiėmimo tikslas – ugdyti vaikų požiūrį į sveiką gyvenseną, mokyti tausoti gamtą, skatinti aktyvų judėjimą gryname ore.



- Ikimokyklinės grupės vaikai Žemės dienai ruošėsi visą mėnesį. Kalbėjo apie tai, kaip išsaugoti švarią žemę, sodinti ir auginti augalus, kurti kūrinius iš antrinių žaliavų…
- Minėdami Pasaulinę vandens dieną, “Varpelio” priešmokyklinės grupės vaikai žiūrėjo daug filmukų apie vandenynus, kalbėjo, kodėl reikia taupyti vandenį. Atliko eksperimentus, kaip atsiranda lietus, tyrinėjo vandens grynumą.
- Aplinkos stebėjimas darželio kieme. Mes (žmonės) esame gamtos dalis. Todėl buvimas gamtoje ir jos stebėjimas moko vaikus mylėti, saugoti ir tausoti aplinką. Pažindami gyvūnus, jų gyvenimo būdą, vaikai mokosi būti atsakingi už savo mažuosius draugus. Vaikai mokosi būti atidūs gamtoje ir būti atsakingais vartotojais, kad nekenktų aplinkai. “Saulutės” grupė.
- Akvariumas iš antrinių žaliavų. „Saulutės“ grupė.
Akvariumui statyti vaikai panaudojo seną kartoninę dėžę, kartono atraižas ir guašą.
- Saviugdos pamoka pusryčių metu. „Saulutės“ grupė.
Susipažinimas su Švedijos švietimo patirtimi (Butaland Preschools) ikimokyklinėse mokyklose paskatino pasinaudoti šalies patirtimi. Mokėmės būti sąmoningais vartotojais: maistą vartoti saikingai, dėti į lėkštę tiek, kiek galime suvalgyti, neišmesti maisto. Džiaugiamės, kad kitos šalies patirtis paskatino vaikus mokytis taupumo ir saviugdos pagrindų.
- Birželio 5-oji yra Pasaulinė aplinkosaugos diena. Pasaulinę aplinkos dieną Jungtinių Tautų Generalinė Asamblėja paskelbė 1972 m. Stokholme vykusios tarptautinės konferencijos pasaulinės aplinkosaugos klausimais atidaryme. Pasveikinome visus projekto partnerius. „Saulutės“ grupė.

- Kelionės į Stokholmą prisiminimai ir įspūdžiai – elektroninėje knygoje. Tai buvo nuostabus ir įdomus laikas su draugais bei pažintis su Švedijos ikimokykliniu ir ekologiniu ugdymu.
- Dalyvio sertifikatas apie dalyvavimą antrame tarptautiniame projekto partnerių susitikimeŠvedijoje, Stokholmo mieste.


- 2022 m. birželio 13 d. Erasmus projekto partnerių nuotolinio susitikimo akimirkos.


- “Saulutės” grupės vaikų koncertas tėvams „Keliaujame į mišką“.
Prieš vasarą vaikai tėveliams ruošė popietę – koncertą tema „Keliaujame į mišką“. Visus metus vaikai domėjosi aplinkosaugos tema, atliko daug naudingų darbų aplinkai, todėl savo koncerto temą pasirinko gamtos tema. Miškas – tai vieta, kur galima ne tik atsipalaiduoti ir smagiai praleisti laiką, bet ir išgirsti įvairių paukščių giesmes, stebėti paukščius, juos atpažinti. Vaikai klausosi paukščių čiulbėjimo, kartoja ir bando atspėti, koks tas paukštis.
- Birželio 17-ąją minėjome Pasaulinę kovos su dykumėjimu ir sausra dieną. “Saulutės“ grupė.
1994 m. Jungtinių Tautų Generalinė Asamblėja birželio 17-ąją paskelbė Pasauline kovos su dykumėjimu ir sausra diena. Sausros konvencija buvo priimta šiais metais. Ši diena skirta informuoti visuomenę apie sausros padarinius ir padėti kitoms tautoms kovoti su problema.
Ką daryti, kad pasaulis būtų mažiau apleistas? Reikia saugoti miškus, nekirsti medžių, sodinti naujų, laistyti. Medžius užstoja vėjai, kurie išpūtė juodą žemę ir liko tik smėlis. Ten, kur labai sausa, žmonės įrengia laistymo sistemas: prie kiekvieno augalo išgraužia griovelius ir į tuos griovelius įpila vandens, kad augalai turėtų ką atsigerti. Šiukšles taip pat būtina rūšiuoti, nes nerūšiuotos šiukšlės išvežamos į dideles šiukšlių dėžes, kurios užima daug vietos ir jose neauga medžiai. Ten, kur medžiai neauga, gali atsirasti dykumų. Išrūšiuotos šiukšlės išvežamos į gamyklas, kur jos perdirbamos ir pagaminama daug naujų reikalingų daiktų.

- 2 Norėdami gyventi švarioje aplinkoje, vaikai išmoksta jos neteršti. Įtvirtiname buitinių atliekų rūšiavimo įgūdžius.”Saulutės” grupė.
Šiukšles būtina rūšiuoti, nes nerūšiuotos šiukšlės išvežamos į dideles šiukšliadėžes, kurios užima daug vietos ir kuriose nėra medžių. Išrūšiuotos šiukšlės išvežamos į gamyklas, kur jos perdirbamos ir pagaminama daug naujų reikalingų daiktų.

- Su “Saulutės” grupės vaikais minėjome Liepos 3-iąją dieną kaip Tarptautinę dieną be plastikinių maišelių. Ši diena skirta skatinti vartotojų sąmoningumą dėl plastikinių maišelių naudojimo.
Plastikinius maišelius 1965 m. išrado Švedijos bendrovės „Celloplast“ darbuotojas Stenas Gustafas Thulinas. Maišeliai greitai išpopuliarėjo, nes juos pagaminti paprasta ir pigu. Dabar plastikinius maišelius daugelis naudojame kiekvieną dieną. Apsipirkdami pekybos centruose į namus parsinešame net ne po vieną, o grįžę dažnai neatsakingai juos išmetame. Ar kada susimąstėte, kas įvyksta juos išmetus? Maišeliai suyra tik per 100 – 500 metų, žala gamtai neatkuriama.
Tarptautinės dienos iniciatoriai ragina nors vieną dieną rinktis popierinius maišelius vietoje plastikinių, o dar geriau įprasti neštis savo apsipirkimo maišus į prekybos centrus, pasisiūti medžiaginių maišelių, išsiugdyti gerą įprotį ir pratinti prie jo savo vaikus, kad išsaugotume švarią aplinką. Mokytoja Aušra Rašytinienė
- Vasaros mėnesiai skirti atliekų rūšiavimo mokymui namuose ir darželyje. Rūšiuodami buitines atliekas mokomės neteršti aplinkos. Daug dėmesio savo buityje skiriame antrinių žaliavų naudojimui. Nors darželis nedirba visą mėnesį, o vaikai atostogauja su tėvais, mokymo procesas nesustoja. “Saulutės” grupės vaikai kartu su tėvais iš antrinių žaliavų kuria rankdarbius, su mokytoja dalijasi vaizdo medžiaga. Sukurta elektroninė knyga, kurioje galima pamatyti vaikų kūrybą.
- Birželis – vasaros ir pramogų metas vaikams! Tačiau vaikus mokome ne tik linksmintis, bet ir tausoti gamtą, gyventi švarioje aplinkoje. Švarus oras, žemė, vanduo yra mūsų gyvenimo garantas. Lėktuvų šventė, kurią organizavome Vaikų gynimo dienai, simbolizuoja orą… kurio dėka vaikai gali augti sveiki ir laimingi!
- Ilgiausios dienos – Joninių – šventimas turi labai senas tradicijas. Pirmą kartą rašytiniuose šaltiniuose jie paminėti XIV a. Yra duomeų, kad senovės lietuviai vietoj šiandieninių Joninių šventė Rasas. Dabar, kaip ir seniau, žmonės draugavo su gamta, buvo šalia… Rasą šventėme su žolelių arbatos puodeliu ir muzika. Mokytoja Jūratė rinko vaistažoles ir su auklėtiniais virė arbatą, nupynė popierinį vainiką. Dailės mokytoja Lina pynė vainikus iš žolynų. Šventę organizavo ir vedė teatro pedagogė Dovilė
- 2023 m. rugsėjo 13 dienos nuotolinis erasmus+ „Žali mokytojai žaliems vaikams” (Green teachers for green kids) projekto partnerių susitikimas. Kurio metu buvo aptartas partnerių susitikimas Kroatijoje, rijekos mieste.

- Rugsėjo 16 d. paminėjome Pasaulinę švaros dieną. Valymą pradedame nuo savo aplinkos – darželio. Žaisliukus skalbė Aušros auklėtiniai, mažiausi, jiems dar tik dveji metukai. Jūratės auklėtiniai, joms jau 4-5 metai, šlavo, išplovė ir tvarkingai susidėjo daiktus į savo vietas. Vyresni (šešerių metų) Dalios mokiniai išvalė stalčius, susidėjo daiktus.
- Pradedame darbą Erasmus+ projektinėje veikloje „Žalieji mokytojai žaliesiems vaikams“, kurdami natiurmortus iš augalų su naujais vaikais, kuriems dar tik 2 metukai. Tai pirmasis mūsų kūrybinis darbas naudojant natūralią medžiagą.
- Vaikai iš Lietuvos Kauno menų darželio Etiudas kartu su vaikais iš Estijos, Tallinna Arbu Lasteaed darželio rugsėjo 26 dieną minėjo Europos kalbų dieną! Išmoko pasisveikinti estų, lietuvių, italų, suomių, lenkų, latvių, ukrainiečių kalbomis… Vaikai iš Estijos papasakojo, kaip švenčia Mykolo dieną ir šoko kartu su lietuviais.




- Mes dar maži, bet mūsų darbai dideli! Skaitėme knygas, diskutavome apie jų išsaugojimą, puoselėjimą, pagarbą knygai. Vaikai sužinojo, kad skaitoma knygos dalis gali būti pažymima skirtuku. Taip sutaupysime ne tik knygą, bet ir gamtą. Naudodami kartono gabalėlius padarėme knygos skirtukus. Sukūrėme laminuotą, nesutepamą knygos skirtuką. Knygų skirtukai bus nuvežti į artimiausios bibliotekos vaikų literatūros skyrių, kur bibliotekos darbuotojai skirtukus įteiks mažiesiems skaitytojams.
- Mokomąsias priemones galima pasigaminti patiems iš antrinių žaliavų: kartono gabalėlių, spalvoto popieriaus atraižų, senų kartoninių dėžių. Vaikai mokėsi atpažinti ir įvardyti spalvas: raudona, ruda, žalia. Vaikai susipažino su koncepcija – po vieną. Spalvotas korteles sugrupavome į tos pačios spalvos dėžutes.
- Kauno menų darželyje „Etiudas” vaikai įgyvendino trijų grupių projektą „Rudens gėrybės. Žinau ir ragauju”. Vyriausi mokiniai (mokytoja Jūratė) studijavo vaisius ir jų sėklas, atliko eksperimentą „Skęsta-neskęsta“, atliko aplikacinį darbą „Obelė“, jauniausi mokiniai (mokytojos Aušra ir Eglė) mokėsi atpažinti vaisius ir daržoves bei pavadinti juos. Vaikai pasakojo apie vaisių ir daržovių naudą žmogaus organizmui, spaudė sultis ir ragavo.
- Erasmus+ projekto partnerių susitikimas Kroatijoje, Rijekos mieste. Nuostabus laikas praleistas puikioje šalyje su nuoširdžiais ir šiltais žmonėmis.
- Ar Kroatijoje augantis klevas skiriasi nuo Lietuvoje augančio klevo? Teks šiek tiek palaukti ir įsitikinsime… Sėklas atsivežėme iš Rijekos, pasodinome ir dabar žiūrėsime, kas iš jų išaugs
- Dalyvavome organizuotame Kauno menų darželio „Etiudas“ 2023 metų spalio mėnesį organizuotoje – akcijoje „Sodinam rudenį – grožėsimės pavasarį“. Prie projekto įgyvendinimo prisijungė ir kitų grupių vaikai. Vaikai mokėsi puoselėti savo aplinką: rudenį sodina gėlių svogūnėlius ir laukia pavasario, kol pasirodys pirmieji žiedai, kurie visus džiugins ryškiomis spalvomis ir maloniais kvapais.
- Ruduo. Gamta keičia savo drabužius. Vaikai pastebi, kad gėlių žiedai byra… Grupėje nusprendžiame nutapyti natiurmortą „Paskutiniai žiedai. Ruduo”. Kuriame netradiciniu būdu: naudojame naudotus plastikinius maišelius, guašą, kartoną. Vaikai renkasi gėlių spalvas, tapyba lavina smulkiąją pirštų motoriką, vaizduotę, supratimą – tas pačias medžiagas ir įrankius galime naudoti daug kartų
- Mes, žmonės ir gyvūnai esame gamtos dalis, gyvename vienas šalia kito, turime padėti vieni kitiems. Penktadienį Kauno dailės lopšelyje-darželyje „Etiudas“ vyko Borderkolių šunų Storm ir Grom pasirodymas. Šia veikla siekiama paremti maistą ir kitas atsargas prieglaudoje esantiems gyvūnams. Gyvūnų prieglaudai „Nojus“ labai trūksta maisto šuniukams ir kačiukams. Mūsų darželio vaikai nusprendė prisidėti prie akcijos, padėdami prieglaudos augintiniams
- Kauno menų lopšelio-darželio „Etiudas“ teatro mokytoja Dovilė Talačkaitė vaikams seka lietuvių liaudies pasaką „Katinas ir gaidelis“. Mokytoja savo veikloje naudoja natūralias medžiagas. Akmenys virsta katinu ir gaidžiu, lape ir mažomis lapėmis, medžio žievė – lapės guoliu. Tai patys mažiausieji „Saulutės“ grupės ikimokyklinio amžiaus vaikai (2 m.). Mokytoja Aušra Rašytinienė
- Kauno menų lopšelio-darželio „Etiudas“ kiemelis pasipuošė įvairiaspalviais Rudens vainikais, kurie sukurti iš gamtinės medžiagos.
- Ruduo nudažė medžius ryškiomis spalvomis. Vaikštant po darželio kiemą po kojomis traška nukritę medžių lapai. Kilo mintis šį grožį panaudoti aplikacijos darbams. Išdžiovinome lapus, susmulkinome ir vaikai sukūrė paveikslėlį „Rudens spalvomis nupiešti medžiai“. Kūrybiniam darbui vaikai naudojo natūralias medžiagas.
- Darželio direktorės Solveigos dovana “Saulutės” grupės vaikams. Darželio vadovė žino, kad vaikai kartu su mokytoja Aušra dalyvauja ekologiniame erasmus+ „Žali mokytojai žaliems vaikams“ projekte ir kaip vaikai myli gėles, todėls atnešė vaikams dovanų – sukulentus. Juos vaikai pasodino ir pažadėjo rūpintis augaliukais.
- 2023 m. lapkričio 22 d. įvyko nuotolinis MEET susitikimas. Susitikime dalyvavę projekto partneriai aptarė tolimesnius darbus projekte, pasiskirstė įsipareigojimus ir atsakomybę. Visų šalių atstovams buvo priminta kiekvieną mėnesį atsiskaityti už nuveiktus darbus.

- STEAM veikla “Saulutės” grupėje. Veikloje vaikai piešia netradiciniu būdu: naudoja vandenį ir džiovintus medžių lapus. Vaikai mokosi savo kūrybiniame darbe naudoti viską ką turi po ranka. Rezultatu vaikai džiaugiasi.
- “Ąžuoliukų” grupės vaikai eksperimentuoja su sniegu. STEAM veikla “Švarus vanduo”. Kiekvieną kartą, kai pirmą kartą sninga, vaikai patiria netikėtumo jausmą, nuostabos jausmą… Todėl mažieji nori jį patyrinėti, pažinti, pajausti…Mokytoja Jūratė Grišmanauskienė
- eTwinning ir erasmus+ „Žali mokytojai žaliems vaikams“ paskyrose (pasikeitus eTwinning platformai į europinę) atnaujintas projekto logotipas.

- Pagalba projekto partneriams mokantis naudotis IT įrankiais. Sukurti Story jumper ir Book creator elektroninių knygelių naudojimo pristatymai:
Kaip naudotis Story jumper įrankiu?
Kaip naudotis Book creator įrankiu?
- STEAM veikla. Kas nudažė vandenį? Šis eksperimentas mažiems vaikams suteikia daug emocijų: nuostabos, džiaugsmo, žinių apie spalvas.
- Sukurtas pristatymas „Kokį poveikį padarė dalyvavimas Erasmus+ projekte „Žalieji mokytojai žaliesiems vaikams“?“ Jis pristatytas partnerių gruodžio 2 -6 d., susitikimo Estijoje metu.
- Sukurtas visų partnerių dalyvaujančių projekte atliktų darbų mozaika
- Prisiminimai apie nuostabią kelionę į Estiją, Talino miestą. Labai ačiū Estijos komandai už šiltą priėmimą ir rūpestį…